צילום רנטגן בכף הרגל: כל מה שרציתם לדעת

צילום רנטגן בכף הרגל

באילו מקרים צריך לבצע צילום רנטגן בכף הרגל? מדוע צילום מסוג זה נחוץ במיוחד באיזור זה של הגוף, ולא צילומים מסוג אחר? כיצד הרנטגן יכול להשפיע על גופינו? המשיכו לקרוא וגלו את כל מה שרציתם לדעת על צילום רנטגן בכף הרגל. 

צילום רנטגן בכף הרגל – איך הכל התחיל?

השימוש בצילום רנטגן באיזורים השונים בגוף התחיל את דרכו כבר בשלהי המאה ה- 19. הוא התגלה בשנת 1895, ליתר דיוק, על ידי הפיזיקאי הגרמני וילהלם קונרד רנטגן. צילום מסוג זה נעשה באזורים גופניים שונים, שבהם עלול להיות כאב או סימנים ותסמינים אחרים של אי נוחות; אך לא ניתן לאבחן את הבעיה מבלי להסתכל פנימה. צילום הרנטגן מאפשר לרופא המומחה להסתכל לתוך פנים הגוף, ללא שום צורך בפעולות פולשניות או הליכים כירורגיים למיניהם על מנת לעשות זאת. צילום זה מתבצע עם רמה קטנה של קרינה מייננת, על מנת לאבחן באופן נכון ומדוייק מצבים רפואיים ומחלות.

מה ניתן לראות באמצעות צילום רנטגן מסוג זה?

צילום רנטגן בכף הרגל הוא סוג צילום מאוד שכיח. רבים עוברים אותו במידה והם חשים באי נוחות כלשהי בכף רגלם, או אם הם עברו תאונה כלשהי כדוגמת נפילה או עיקום כף הרגל. באמצעות צילום הרנטגן ניתן לבצע בדיקה נרחבת ולגלות ממצאים, או להסיר את החשש לכאלו.

בין ההפרעות שניתן לאבחן באמצעות צילום רנטגן נמצאות פריקות מפרקים, שברים, דלקות פרקים, סרטן העצמות, ועוד. בנוסף לכך, באמצעות צילום רנטגן ניתן גם כן להעריך ולעקוב אחר צפיפות העצם.

למה חשוב לבצע צילום רנטגן בכף הרגל?

צילומי רנטגן משמשים אותנו לאיתור שברים בעצמות, לצד ממצאים אחרים. השימושים הנפוצים ביותר בצילום רנטגן של כף הרגל הם בדיקת עצמות כף הרגל. צילומי רנטגן יכולים להראות לנו האם ישנן עצמות שבורות בכף הרגל. אם יש עצמות שבורות, אז אפשר גם לאתר אותן ואת מיקומן המדוייק. צילום זה זה עוזר לדעת איזה סוג של טיפול אתם צריכים לקבל. צילומי רנטגן משמשים גם לבדיקת עצמות כף הרגל. זאת על מנת לראות אם יש גידולים או ציסטות. צילומי רנטגן של כף הרגל יכולים לסייע בזיהוי כל בעיה בגידים, ברצועות או בעצבים. הם יכולים גם לעזור לזהות דלקות פרקים, ולהקל עליהן; בייחוד כאשר הן מתגלות בזמן בזכות הצילום.

כיצד להתכונן לצילום מסוג זה?

צילומי רנטגן בכף הרגל הם פשוטים מאוד. זוהי בדיקה נטולת כאב ובלתי פולשנית. לא נעשה בה שימוש בחומרים כימיים או מטשטשים. היא אינה דורשת בדרך כלל שום הכנה מיוחדת. כל מה שעליכם לעשות הוא לוודא שתקבעו את התור בזמן; עם תחילת הכאבים או ישר לאחר הפציעה שהתרחשה. כך תוכלו לוודא שהרופא יוכל לאבחן אתכם בצורה היעילה ביותר, ולהעניק לכם את הטיפול הנכון והמתאים עבורכם.

בעת ביצוע הצילום, הרופא יבקש מכם להסיר את הנעליים והגרביים, יחד עם תכשיטי מתכת או כסף. לאחר מכן, תתבקשו לשכב על שולחן בזמן שטכנאי הרנטגן ישתמש במחשב כדי למקם את מכשיר הרנטגן מעל כף הרגל שלכם. הוא יצלם את כף רגלכם מכמה זוויות שונות. בסוף התהליך, תקבלו דוח עם תוצאות צילום הרנטגן שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם:

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)