מחיר בדיקת MRI ערמונית

בדיקת MRI פרטית

בדיקת mri של הערמונית היא אמצעי הדימות המומלץ במצבים שבהם ישנו חשד לנוכחות של תאים סרטניים בבלוטה זו, שנמצאת באגן, בקצה שלפוחית השתן, ותפקידה הוא ייצור נוזלי הזרע. גם מי שאובחן כחולה בסרטן הערמונית נשלח לעתים ל-mri וזאת כדי לבחון האם הטיפול בו הצליח ומה נדרש לעשות בהמשך הדרך.

באופן טבעי לקראת mri ערמונית מחיר הבדיקה הוא מידע רלוונטי. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות החשובות כמו כמה עולה הבדיקה, מי מממן אותה, מה קורה כשלא רוצים להמתין זמן רב מדי לתור פנוי ומה חשוב לדעת לגבי פענוח mri במצבים רגישים כמו חשש לסרטן הערמונית.

כמה עולה mri ערמונית ומי מממן את הבדיקה?

לפי המחירון של משרד הבריאות, מחיר בדיקת mri ערמונית הוא כ-3,700 ש”ח.

בחלק מהמקרים הגורם המממן הוא קופת החולים שבה אתם חברים. לשם כך נדרשת הפניה מהרופא המטפל, כלומר אורולוג, ואישור מטעם הקופה (טופס 17). הסימפטומים הראשוניים לנוכחות של תאים סרטניים בערמונית הם קושי במתן שתן, כאב תוך כדי ביצוע פעולה זו, תדירות גבוהה של הצורך והופעת דם בשתן.  

בדרך כלל השלב הראשון באבחון הוא בדיקה פשוטה של רמת ה-PSA בדם – זהו חלבון שרמה גבוהה שלו היא אינדיקציה מובהקת לסיכון של ממש לסרטן הערמונית. על-מנת לאשר או לשלול את החשד תתבצע ביופסיה דרך הרקטום, ואם היא לא תספק ממצאים חד-משמעיים ההמלצה היא לבצע mri. בדיקת mri נדרשת גם כדי לבחון התפתחות תאים סרטניים נוספים אם אחרי הגילוי הראשוני הוחלט על המתנה (כדי להימנע מטיפול יתר שכרוך בלא מעט תופעות לוואי לא פשוטות) וגם כשרוצים לדעת אם ישנן גרורות באיברים נוספים. כאמור מטרה אפשרית אחרת היא לעקוב אחרי האימפקט של טיפולים שונים.

אם קופת החולים מסרבת מסיבה כלשהי לממן את הדימות, מחיר בדיקת mri ערמונית הופך למשמעותי במיוחד – אם תרצו לעבור את הבדיקה באופן פרטי ולשלם עליה בעצמכם. בחלק מהמקרים ביטוח בריאות פרטי עשוי להשתתף במימון ולכן כדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם.

האם לשלם עבור הקדמת התור?

עקב מיעוט מספר מכשירי ה-mri בישראל התורים לבדיקות ארוכים, ואפילו מאוד. מי שחושש שבגופו מקנן סרטן, ובפרט באיבר רגיש כמו בלוטת הערמונית, מן הסתם שרוי במתח נפשי משמעותי ולכן המתנה ממושכת מדי גובה מחיר רגשי לא פשוט.

בשנים האחרונות התפרסמו לא מעט מקרים שבהם בתי חולים, מכוני mri וגם מאכרים הציעו בדיקת mri ללא תור תמורת סכומים שנעו בין כמה מאות שקלים לבין 2,000 ש”ח ואף יותר. על התופעה נמתחה לא מעט ביקורת, אבל כל עוד הדברים נעשים באופן חוקי זוהי כמובן אופציה שכדאי לשקול.

מה חשוב לדעת על פענוח mri ערמונית

מחיר בדיקת mri ערמונית כולל כמובן גם את פענוח הממצאים. בבתי החולים ובמכונים עובדים מפענחים מקצועיים ואחראיים, אבל למרבה הצער מוטל עליהם עומס ניכר (עקב המחסור המשמעותי ברדיולוגים, אותם רופאים שמבצעים את הפענוח). התוצאה: ב-10% עד 20% מהמקרים ישנה טעות בפענוח, שכמובן עלולה לגרום לנזקים חמורים.

על-מנת להבטיח פענוח ללא שגיאות, ניתן לפנות לשירות פענוח פרטי, של נוירו-רדיולוג בכיר ומנוסה מאוד. בנוסף לבקיאות המקצועית ולניסיון הנרחב, אותו נוירו-רדיולוג יכול כמובן להקדיש לכל פענוח את כל הזמן הדרוש לו, ובהתאם הסיכון להתרחשות טעות הוא פשוט אפסי. עלות השירות היא בהתאם למורכבות הבדיקה, והוא כולל גם הסברים מפורטים לגבי התוצאות שנמסרות תוך 24 שעות (בניגוד לעד שבועיים במכון או בבית החולים).

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)