פענוח בדיקת MRI

בדיקות MRI הן אחד האמצעים המומלצים ביותר בכל מקרה שנדרשת בו תמונה מפורטת ומדויקת של איבר פנימי. 

בפרט מצטיין מכשיר הדימות בתהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging) בהדגמת האיברים שקשורים למערכת העצבים והשרירים. 

היכולות הגבוהות של הציוד המשוכלל הן כמובן רק מרכיב אחד בדרך לאבחון הדרוש, וחוליה קריטית נוספת בשרשרת היא הפענוח. בעמוד זה תוכלו למצוא מידע אודות פענוח בדיקות MRI והמלצות להבטחת אבחון מדויק לגמרי.

מי מפענח בדיקות MRI?

פענוח בדיקת MRI מחייב כמובן מיומנות ספציפית. את המיומנות הזו רוכשים רופאים במסגרת התמחות ארוכה מאוד – 5 שנים – שנקראת רדיולוגיה. מאחר שהרדיולוגים הם גם רופאים, שעוברים 7 שנים עד להסמכה הבסיסית, תהליך ההכשרה הכולל הוא אחד הארוכים ביותר שיש ובאופן טבעי גם אחד התובעניים.

רדיולוגים מפענחים לא “רק” תוצאות MRI אלא גם תוצאות בדיקות מתקדמות אחרות ובהן CT, אולטרסאונד ועוד. מדובר באנשי מקצוע בעלי ידע רב שמודעים היטב לכובד האחריות על כתפיהם – אבל גם כך לא תמיד מצליחים לספק פענוח נטול שגיאות.

בדיקת mri באופן פרטי

האם יש טעויות בפענוח MRI?

עפ”י מחקרים שונים שנערכו בארץ ולדעתם של מומחים בכירים בתחום הרפואה, הסיכון לשגיאה תוך כדי פענוח MRI עלול להגיע גם ל-20%, ובכל מקרה לפחות 5-10% מהפענוחים אינם מדויקים לגמרי.

הסיבה העיקרית היא המחסור באנשי מקצוע. בישראל חסרים כ-200 רדיולוגים, ובהתאם אותם מפענחים שכן עובדים בבתי החולים ובמכונים (מספרם הוא קצת יותר מ-400) נתונים בלחץ זמן משמעותי כדי שלא ייווצרו תורים ארוכים מדי והמתנה ממושכת מאוד לפענוח התוצאות.

לחץ הזמן מטבעו מניב טעויות – והמחיר שעלולים לשלם הנבדקים הוא כמובן יקר מאוד.

מכון MRI

מהו הסיכון שנגרם עקב פענוח שגוי?

פענוח בדיקת MRI באופן שגוי עלול להוביל לשני מצבים לא רצויים, שניהם מסוכנים מאוד:

1. זיהוי ממצא תקין כחריג, ובהתאם אבחון אדם כחולה למרות שהוא בריא. במקרה זה יקבל האדם טיפולים – שכידוע עלולים להיות קשים וכרוכים בתופעות לוואי רבות – למרות שאין בכך צורך אמיתי.

2. פספוס של ממצאים שמעידים על מחלה או פגיעה באיבר. כתוצאה מכך אדם חולה יאובחן כבריא, ותימנע ממנו האפשרות לקבל את הטיפולים הנחוצים לו. במקרים חמורים כל עיכוב גורם להחמרת המצב הרפואי, עד כדי נזקים בלתי הפיכים.

איך להבטיח פענוח MRI תקין?

על-מנת להבטיח פענוח בדיקת MRI ללא שגיאות, כך שגם האבחון יהיה מדויק לחלוטין, ניתן לפנות לשירות פענוח פרטי.

פענוח MRI באופן פרטי מבוצע על-ידי נוירו-רדיולוג בכיר. זהו איש מקצוע שמעבר להתמחות הבסיסית הארוכה מאוד עבר עוד תת התמחויות וצבר עוד ידע יקר ערך שמאפשר לו להבין באופן מושלם את המשמעות של כל ממצא שמפיק המכשיר. 

כמו כן באמתחתו של נוירו-רדיולוג שמציע פענוח MRI פרטי ניסיון רב שגם הוא תורם כמובן לאיכות השירות.

כמובן שבניגוד לרדיולוגים במכונים, שעובדים כאמור תחת לחץ זמן, הנוירו-רדיולוג שבודק את ממצאי ה-MRI באופן פרטי יכול להקדיש לבדיקה את כל תשומת הלב שבעולם ובוודאי שאין סיכוי לפספוסים עקב עומס יתר. 

דגש חשוב נוסף הוא הזמן – פענוח פרטי מתבצע תוך 24 שעות, בעוד שבבתי החולים ובמכונים נדרשת המתנה של עד שבועיים.

בדיקת MRI מוח

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)