פענוח MRI אגן

בדיקת MRI פרטית

כל מה שחשוב לדעת על פענוח MRI אגן ועל הבדיקה עצמה

האגן הוא אזור נרחב שכולל את איברי מערכות הרבייה הנשית והגברית. כשישנו חשד לפגיעה באשכים או ברחם נדרש דימות מדויק של האזור והבדיקה האופטימלית היא MRI. כמו כן מתבצעת בדיקת MRI אגן כשנוצר צורך במידע עדכני ומפורט לגבי פי הטבעת, הרקטום, מפרק האגן, עצמות האגן וגם מפרק הירך. באופן טבעי ישנה חשיבות רבה גם לאיכות של פענוח MRI אגן, כדי שאפשר יהיה להפיק את מלוא התועלת האפשרית מהמכשיר המשוכלל.

פענוח בדיקת MRI אגן – מקסימום תשומת לב לכל פרט ופרט

בדיקת MRI אגן מתבצעת כאמור במקרים רגישים ומורכבים (פירוט בהמשך העמוד). בהתאם פענוח הבדיקה מחייב הקדשת מלוא תשומת הלב האפשרית לכל פרט ופרט. רק מידע אמין לחלוטין ומדויק מאוד לגבי מצב השרירים, הרקמות, כלי הדם והעצבים באיברי האגן השונים יוביל לאבחון נכון – בעוד שפספוס של ממצא כזה או אחר, גם אם לכאורה שולי, יוביל לאבחון שגוי ולנזק של ממש.

סוג אחד של נזק הוא כשעקב פענוח שגוי של MRI אגן לא מזוהה מחלה ועקב כך האדם לא מקבל את הטיפול הנחוץ. במקרים אלה המצב הרפואי עלול להחמיר, וכשתתגלה המחלה יהיה הרבה יותר קשה לטפל בה. סוג נוסף של נזק הוא כשאדם “מתבשר” על פגיעה באזור האגן למרות שאין פגיעה כזו. במקרים אלה הנזק כולל גם מתח נפשי כתוצאה מאותה בעיה שכלל לא קיימת, וגם טיפולים שעלולים להיות קשים למרות שאין בהם צורך אמיתי.

איך להבטיח פענוח מדויק של MRI אגן?

למרבה הצער ישנן לא מעט טעויות במהלך פענוח בדיקות MRI אגן. הסיבה לכך היא שהרדיולוגים במכוני ה-MRI עובדים בתנאי עומס יתר עקב המחסור בכוח אדם מיומן. כשהזמן המוקדש לכל פענוח מוגבל, עלולים להתפספס ממצאים משמעותיים, ולמעשה, על-פי מחקרים שונים, שיעור בדיקות הדימות שלא מפוענחות נכון עומד על 10-20%. 

על-מנת להבטיח פענוח אופטימלי של MRI אגן כדאי לפנות לחוות דעת נוספת. את חוות הדעת השנייה מספק רדיולוג פרטי שבאופן טבעי אינו מוגבל בזמן ועל כן יכול להקדיש לכל פרט ופרט את כל תשומת הלב הנדרשת. בנוסף מתאפיין רדיולוג פרטי בבקיאות גבוהה לגבי האנטומיה של אזור האגן, ובתוספת הניסיון רחב ההיקף בפענוח MRI התוצאה היא סיכוי אפסי לטעות – ואבחון מדויק לחלוטין.

המצבים שבהם מתבצעת בדיקת MRI אגן

  • חשד לקיומו של גידול סרטני – באשכים, בבלוטת הערמונית, ברחם, בצוואר הרחם או בשחלות.
  • חשד לזיהום – בעצמות מפרק הירך או במקומות אחרים באזור האגן.
  • אנדומטריוזיס – דלקת כרונית של רירית הרחם.
  • פיסטולות או אבצסים – בפי הטבעת וברקטום.
  • כאב במפרק הירך – כדי לברר את המקור לכאבים: קרע, שינויים ניווניים או כל סיבה אחרת.

הכנה לבדיקת MRI אגן

בדרך כלל אין צורך בהכנות מיוחדות לבדיקה של האגן ב-MRI. הדגש העיקרי הוא הימנעות מכניסה למכשיר עם חפצים מתכתיים לרבות תכשיטים. אנשים שבגוף שלהם הושתל קוצב לב או חפץ מתכתי אחר מתבקשים כמובן לדווח על כך מראש, וכך גם מי שבגופו נותרו רסיסים. מומלץ להגיע למכון ה-MRI עם בגדים רפויים ונוחים. בדיקת MRI אגן אורכת 30-50 דקות וניתן לחזור לשגרה מלאה מיד לאחר שהיא מסתיימת. 

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)