האם לקראת mri מחיר בדיקה הוא שיקול חשוב?

פיתוח מכשיר הדימות בתהודה מגנטית (mri – ראשי תיבות של המונח magnetic resonance imaging) נחשב לאחת ההצלחות הגדולות ביותר בעולם הרפואה. באופן טבעי שני המדענים שבזכותם נוצר המכשיר מציל החיים, פיטר מנספילד הבריטי ופול לוטרבור האמריקאי, קיבלו על כך את פרס נובל – ואינספור בני אדם זכו בטיפול האופטימלי בזכות האבחון המדויק שמאפשר המכשיר.

לקראת בדיקות mri צצות באופן טבעי שאלות רבות, ואחת מהן היא לגבי העלות של הבדיקה. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות חשובות כמו איך מתבצע mri, באילו מקרים מומלצת בדיקה זו, מהי העלות שלה ומה חשוב לדעת על פענוח הממצאים שמספק המכשיר.

איך מתנהלת בדיקת MRI?

בדיקת mri אורכת במרבית המקרים בין 20 ל-50 דקות. זוהי בדיקה לא פולשנית, לא מכאיבה וגם לא כזו שחושפת את הנבדקים לקרינה או לסכנות אחרות, אבל חלק מהאנשים מרגישים אי נוחות מסוימת כשהם בתוך המכשיר.

מי שמתקשה לשהות בחלל סגור לפרק זמן משמעותי יכול לעבור את הבדיקה בעזרת אמצעי טשטוש, כדורי הרגעה או אפילו בהרדמה מלאה. חשוב להדגיש שה-mri רגיש מאוד לתנועה, ולכן כשנמצאים בתוך המכשיר אסור לזוז. ישנם גם רגעים שבהם הנבדקים מתבקשים לעצור את הנשימה.

בדיקת MRI פרטית

באילו מקרים מומלצת הבדיקה?

mri היא הבדיקה המומלצת במקרים רבים שבהם נדרש אבחון מדויק של המצב של איבר פנימי בגוף. בפרט מצטיינת בדיקה זו כשיש צורך לספק תמונה מפורטת של מערכת העצבים המרכזית. בין השאר נשלחים אל מכוני ה-mri אנשים עם כאבי גב, כשיש חשד לגידול סרטני באיבר כזה או אחר, במקרים של חשש למפרצת של כלי דם משמעותי, כשישנה הפרעה הורמונלית עקב פגיעה בבלוטת יותרת המוח, לאחר שבץ מוחי, כחלק ממעקב אחרי התפתחות טרשת נפוצה, כשישנו קרע במפרק ועוד.

כפי שניתן לראות מדובר במצבים מורכבים שמחייבים פתרון מתאים, ולכן לקראת mri מחיר בדיקה זו לא אמור להיות שיקול בהחלטה האם לעבור אותה או לא.

מהי עלות בדיקות mri?

כאמור לקראת מעבר mri מחיר בדיקה זו הוא שאלה שעולה לעתים. במרבית המקרים קופת החולים היא זו שמממנת את הבדיקה עקב חיוניותה. אם קופת החולים מסרבת להפנות אדם לבדיקת mri הוא יכול לעבור אותה במימון עצמי. המחיר משתנה בהתאם לסוג הספציפי של ה-mri ולפקטורים נוספים (למשל האם נדרשת הרדמה מלאה). לפי המחירון הרשמי של משרד הבריאות במרבית המקרים הסכום יהיה בסדר גודל של 2,000-3,000 ש”ח. ביטוחי בריאות פרטיים עשויים לכסות את עלות ה-mri.

עוד כדאי לדעת שהתורים לבדיקה זו עלולים להיות ארוכים. בשנים האחרונות התפרסמו כמה וכמה מקרים שבהם בתי חולים הציעו בדיקת mri ללא תור תמורת סכומים משמעותיים של כמה אלפי שקלים.

אפשרויות הפענוח

בין אם קופת החולים משלמת ובין אם האדם עצמו מממן את ה- mri מחיר בדיקה זו כולל כמובן גם את הפענוח. התורים הארוכים גורמים לעיכובים גם בקבלת התוצאות, תהליך שעלול להימשך עד שבועיים ואפילו יותר. העומס הרב שמוטל על הרדיולוגים במכונים גורם גם ללא מעט טעויות. שירות פענוח פרטי אמנם כרוך בתשלום מסוים (שמשתנה בהתאם לסוג הבדיקה), אבל מבטיח 0 שגיאות ובהתאם אבחון מדויק. הפענוח הפרטי מתבצע על-ידי נוירורדיולוג בכיר ומושלם תוך 24 שעות בלבד.

 
 

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)