כמה עולה בדיקת MRI באופן פרטי?

mri היא הבדיקה המתקדמת ביותר שקיימת כיום. היתרונות שלה רבים ומשמעותיים, ובהתאם הביקוש לבדיקה זו גבוה. הבעיה היא שהתורים במכונים השונים עלולים להיות ארוכים מאוד, ולכן יש מצבים שבהם כדאי לשקול mri פרטי. בעמוד זה תמצאו תשובה לשאלה באילו מקרים כדאי לנצל את האופציה הזו, כמה עולה בדיקת mri באופן פרטי ומהן האפשרויות השונות לגבי הפענוח, חוליה חשובה במיוחד בשרשרת האבחון.

למה התורים ל-MRI ארוכים?

מכשיר ה- MRI הוא אמצעי ההדמיה המשוכלל ביותר שמציע לנו עולם הרפואה. השם הוא ראשי תיבות של magnetic resonance imaging, ובעברית דימות תהודה מגנטית – בתוך המכשיר ישנו שדה מגנטי עוצמתי, ובנוסף נשלחים אל האיבר שאותו מאבחנים גלי רדיו. השפעת גלי הרדיו על יוני המימן שמרכיבים את מולקולות המים (שמהוות חלק בלתי נפרד מרוב הרקמות בגוף) בתוך השדה המגנטי מתורגמת על-ידי המכשיר לתמונה תלת-ממדית מפורטת. בשלב הבא רדיולוג עובר על התמונה ומפענח אותה כך שהרופא שהפנה את האדם לבדיקה יוכל להחליט האם נדרש טיפול, ואם כן מהו הטיפול האופטימלי.

בדיקת mri אורכת בין 20-25 דקות לשעה. הבעיה היא שמספר המכשירים בארץ, ביחס למספר התושבים, נמוך למדי, ועל כן התורים עלולים להיות ארוכים – עד כדי מספר חודשים. בעיה נוספת היא המחסור ברדיולוגים, אותם רופאים שעברו הכשרה ייחודית כדי לפענח ממצאי מכשירי הדמיה שונים. לפי נתונים עדכניים בארץ חסרים כ-200 מפענחים, והתוצאה: גם ההמתנה לפענוח עלולה להתארך ולהימשך שבועיים ואפילו יותר.

פענוח בדיקת CT

מהו MRI פרטי ומתי כדאי לנצל אפשרות זו?

בחלק מהמקרים קופת החולים היא זו שמממנת את ה-mri. אם קופת החולים מסרבת לעשות זאת – בגלל העומס יש לפעמים נטייה לשלוח נבדקים ל-ct, ועוד שיקול הוא כלכלי (בדיקת mri עולה פי 6 מבדיקת ct) – תוכלו לשלם בעצמכם על הבדיקה. לפי מחירוני משרד הבריאות, העלות נעה סביב ה-2,000-3,000 ש”ח.

בנוסף פורסמו בשנים האחרונות מקרים שבהם בתי חולים הציעו mri ללא המתנה – במקרים אלה התשובה לשאלה כמה עולה בדיקת mri באופן פרטי ומבלי לחכות שבועות רבים לתור פנוי היא גם כן סכום דומה.

מומלץ לשקול את אופציית ה-mri הפרטי כשהמצב הרפואי שלכם מחייב אבחון מדויק. גם חשש מפני חשיפה לקרינה (שהיא חלק בלתי נפרד מכל בדיקת ct) מצדיק מעבר mri פרטי גם אם הדבר כרוך בתשלום. חלק מביטוחי הבריאות הפרטיים מכסים בדיקות דימות מתקדמות, וכדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח.

היתרונות של פענוח MRI פרטי

סוג אחר של mri פרטי הוא פענוח על-ידי נוירו-רדיולוג בכיר בנוסף לזה שמתבצע במכון עצמו. במקרים אלה התשובה לשאלה כמה עולה בדיקת mri באופן פרטי היא שכרו של אותו נוירו-רדיולוג, וזה נקבע על סמך מטרות הבדיקה הספציפית.

היתרונות של פענוח פרטי משמעותיים מאוד: ראשית, הממצאים מתקבלים תוך 24 שעות ונחסך זמן ההמתנה – שמטבעו מתאפיין בחוסר ודאות ומתח רב. שנית, השירות כולל גם הסברים מפורטים לגבי התוצאות כך שהנבדקים יכולים לדעת בדיוק מה מצבם ומה הדבר הנכון לעשותו. היתרון השלישי ואולי החשוב מכולם הוא הדיוק המרבי – הרדיולוגים במכוני ה-mri ובבתי החולים עובדים כאמור תחת לחץ רב עקב התורים הארוכים והמחסור באנשי מקצוע, ועל כן ישנו סיכון גבוה יחסית לשגיאות במהלך הפענוח. פענוח פרטי לעומת זאת מתאפיין במלוא תשומת הלב לכל פרט ופרט, ובתוספת הבקיאות הרבה והניסיון העשיר, התוצאה היא אבחון מדויק לחלוטין.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)