מהי מהות השירות של רדיולוג פרטי ומתי הוא חיוני?

הרפואה הציבורית בישראל מתאפיינת בפער משמעותי: מצד אחד אנשי מקצוע מעולים, בכל התחומים, ומצד שני מחסור משמעותי במשאבים כך שבסופו של דבר רמת השירות היא לא תמיד זו המצופה ממדינה מתקדמת, ובוודאי לא כזו שמספקת את המענה הטוב ביותר האפשרי למצבים רפואיים מורכבים. בהתאם אנחנו פונים לא פעם לעזרת הרפואה הפרטית – וגם השירות של רדיולוגים פרטיים הוא חלק ממגמה זו.

מה כוללת ההכשרה של רדיולוגים?

הרדיולוגים הם אנשי המקצוע שמופקדים על פענוח הממצאים של מכשירי הדימות המתקדמים הקיימים בעולם הרפואה, ובפרט ה-MRI וה-CT (וכן US ו-PET-CT). הכשרתם של הרדיולוגים כוללת לימודי רפואה כלליים (6 שנות לימודים ועוד שנת סטאז’) ולאחר מכן התמחות ארוכה בת 5 שנים שכוללת 45 חודשים בתחום הרדיולוגיה האבחנתית, 3 חודשי רפואה גרעינית, 6 חודשים בתחום מדעי היסוד ועוד חצי שנה ברפואה פנימית, כירורגיה (כללית או אורתופדית) או רפואת ילדים (חצי שנה זו ניתן להמיר ב-3 חודשים בלבד במחלקה מהנ”ל ועוד 3 חודשים במכון קליני בבית חולים כללי).

רדיולוג פרטי הוא תמיד איש מקצוע בעל ניסיון רב במיוחד. בנוסף הוא עבר תת התמחויות ספציפיות להעמקת הבקיאות – למשל בנוירורדיולוגיה, נוירורדיולוגיה פדיאטרית ועוד.

מה כולל השירות של רדיולוג פרטי?

השירות של רדיולוג פרטי כולל פענוח של ממצאי בדיקה מורכבת ומתקדמת, לרוב MRI או CT, ומתן ייעוץ אישי, מפורט וברור לנבדקים. סוג נוסף של שירות הוא מתן חוות דעת מקצועית מוסמכת לצרכים שונים.

לפענוח המוקפד במיוחד של הממצאים שמספקים מכשירי ה-MRI וה-CT חשיבות רבה, אפילו קריטית. בהתאם ישנו ביקוש הולך וגדל לשירות הפרטי למרות שגם בבתי החולים ובמכוני ה-CT וה-MRI עובדים רדיולוגים מוסמכים. הסיבה לכך היא כאמור הפער בין איכות אנשי המקצוע עצמם לבין המשאבים שעומדים לרשות המערכת. בהקשר של בדיקות דימות ישנם מעט מכשירים ביחס לגודל האוכלוסייה, ובפרט חסרים בארץ מכשירי MRI, ולכן ישנו עומס רב – עומס שבא לידי ביטוי גם בפענוח הבדיקות ועלול להוביל לטעויות.

רדיולוג מנוסה = פחות טעויות

השילוב בין הבקיאות המעמיקה של הרדיולוג הפרטי, הניסיון הנרחב שלו והעובדה שהוא פנוי להקדיש לפענוח הבדיקה שלכם את כל הזמן הנדרש לכך, בלי עומס ובלי מגבלות של לוחות הזמנים הצפופים במכונים השונים, מבטיח פענוח ללא רבב וכזה שלא מפספס אף פרט ושום ניואנס.

בהקשר זה כדאי לדעת שמחקרים שונים גילו כי אחוז הטעויות בפענוח ממצאי MRI ו-CT בישראל גבוה למדי. כמובן שגם רדיולוג פרטי הוא בסופו של דבר בן אדם, ואולי אפס טעויות הוא יעד לא ריאלי, אבל בפועל מובטחת לכם רמה גבוהה מאוד של ודאות, ולמעשה ודאות מוחלטת, שהפענוח יוביל לאבחון המדויק הנדרש.

גם לשיחת הייעוץ האישית – שבאופן טבעי גם היא לא מוגבלת בזמן – חשיבות רבה. אמנם תוצאות הפענוח מועברות לרופא המטפל בכם, אבל כדאי מאוד שגם אתם תדעו בדיוק מה פירושן ומהו בעצם המצב שלכם. ככל שתדעו יותר ותהיו מעורבים יותר בטיפול, אם נדרש כזה, סיכויי ההצלחה גבוהים יותר.

סיבה טובה נוספת להיעזר בשירות של רדיולוגים פרטיים, שלא בכדי מוגדרים כ”עיניים של הרופא”, היא קיצור פרק הזמן שבין הבדיקה לבין קבלת התשובות: ישנם רדיולוגים בכירים ומנוסים שמספקים שירות פענוח פרטי אשר מתחייבים לתשובה תוך 24 שעות, ובכך חוסכים לכם גם המתנה מורטת עצבים ומתח מיותר.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)