רדיולוג פרטי

מערכת הבריאות בישראל מורכבת מרופאים ואנשי מקצוע נוספים מהטובים בעולם. הבעיה היא שהרפואה הציבורית בארץ סובלת מתקצוב נמוך שמוביל למחסור של ממש בציוד מתקדם וגם במספר מועט מדי של תקנים ביחס לגודל האוכלוסייה שהגיעה כבר ל-9 מיליון ומצפה באופן טבעי לרמת שירות מתאימה למדינה מתקדמת.

הפער בין הצרכים לבין היכולת של הרפואה הציבורית לספק אותם מוביל לפריחת הרפואה הפרטית, בין אם מדובר על רפאות שיניים, רפואת עיניים, מנתחים פלסטיים, וגם כשמדובר על פענוח תוצאות בדיקות דימות כגון MRI או CT הדבר בא לידי ביטוי. בעמוד זה תוכלו לקרוא על מהות השירות שמספקים רדיולוגים פרטיים, מהם היתרונות שלהם ומתי חשוב במיוחד לפנות אליהם.

היתרונות המשמעותיים של פענוח פרטי

היתרון המשמעותי ביותר של פענוח פרטי של תוצאות MRI או CT (או בדיקות חשובות אחרות) הוא כאמור רמת הוודאות המרבית של נכונות התוצאות.

חשוב להדגיש: הרדיולוגים בבתי החולים ובמכונים הם אנשי מקצוע אחראים ומסורים, שמבינים היטב את החשיבות העצומה של פענוח מדויק לחלוטין. הבעיה היא שבישראל שורר מחסור חמור ברדיולוגים – על-פי הערכות שונות חסרים לא פחות מ-200 רופאים שעברו את תהליך ההכשרה הנדרש כדי להפוך למפענחים. 

כתוצאה מכך סובלים הרדיולוגים מעומס יתר ומקושי ניכר להקדיש לכל בדיקה את כל הזמן הדרוש לה. לפי מחקרים שונים ואנשים בכירים במערכת הבריאות, כ-15-20% מהפענוחים אינם מדויקים לחלוטין, ובהתאם הצורך המשמעותי בשירותיו של רדיולוג פרטי – שבניגוד לאנשי המקצוע בבתי החולים ובמכונים לא מוגבל בזמן או במשאבים ויכול לבחון בקפדנות וביסודיות כל פרט ופרט בממצאים שנמסרים לו.

באילו מקרים חשוב במיוחד להיעזר בשירות של הרדיולוג הפרטי?

לקראת כל הליך רפואי כדאי כמובן להתעמק בו ולנסות להבין מהי התועלת ומהו המחיר שאנחנו עלולים לשלם (עקב תופעות לוואי, אפשרות לסיבוכים וכו’). כשבוחנים סיכונים ct מתאפיינת באחד משמעותי מאוד – חשיפה לקרינה.

בדיקת ה-ct היא למעשה אוסף של צילומי רנטגן ממספר רב של זוויות, כך שביחד נוצרת תמונה בתלת-מימד של אותו איבר שרוצים לאבחן את מצבו. צילום רנטגן מבוסס מן הסתם על קרני רנטגן, ובהתאם השהות במכשיר הטומוגרפיה הממוחשבת חושפת את הנבדקים לקרינה.

הקרינה היא קרינה מייננת, כלומר כזו שעלולה להוביל לשחרור אלקטרונים מתוך המולקולות או האטומים שבגוף האדם. השינויים בתאים עלולים לגרום גם להתפתחות גידולים סרטניים. רמת הקרינה משתנה בהתאם לסוג ה-ct, כשלמשל ct אגן, חזה או בטן כרוכים ברמת קרינה גבוהה יחסית, ואילו ב-ct ראש הגוף סופג קרינה מועטה יותר.

בדגמים המתקדמים של מכשירי ה-ct רמת הקרינה פחותה. בנוסף ישנם מחקרים שמוכיחים כי הסיכוי שבדיקת ct בודדת תוביל לנזק משמעותי לגוף הוא נמוך מאוד. יחד עם זאת אי אפשר כמובן להתעלם לגמרי מהעובדה שכשמדברים על סיכונים ct כרוכה בקרינה, ולכן ישנם מצבים שבהם מומלצת אופציית ה-mri – בעיקר אצל נשים בהריון, עקב הרגישות הרבה של העובר.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)