בדיקת אם אר אי באופן פרטי – מידע רלוונטי

אם אר אי (MRI) היא אחת הבדיקות היותר מדויקות ומתקדמות הקיימות כיום, ויש אף מי שמחשיבים את המכשיר המשוכלל כחוד החנית של הדימות הרפואי. היתרונות הרבים והמשמעותיים שלה הופכים אותה למבוקשת מאוד, וכתוצאה מכך נוצר עומס של ממש במערכת הבריאות הציבורית – עומס שבא לידי ביטוי בתורים ארוכים. בהתאם ישנו עניין הולך וגדל בביצוע בדיקת אמ אר אי באופן פרטי. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט אודות האופציה הזו, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בנושא.

היתרונות של בדיקת MRI פרטית

היתרון העיקרי של בדיקת אם אר אי פרטית, כלומר במכון פרטי ולא במכונים השייכים לקופת החולים שבה אתם חברים, הוא קיצור זמן ההמתנה עד לבדיקה. משך ההמתנה ההכרחית כשעוברים את הבדיקה במסגרת הרפואה הציבורית משתנה – בהתאם לאזור בארץ, סוג הבדיקה ופרמטרים נוספים – אבל נע בין מספר שבועות למספר חודשים. בדיקה פרטית לעומת זאת ניתן לקבוע גם בטווח של ימים.

יתרון נוסף עשוי להיות רמת השירות, אם כי גם במכונים שבבתי החולים תפגשו, סביר להניח, נשות ואנשי צוות אדיבים ומקצועיים. עוד חשוב להדגיש שאיכות מכשירי ה-MRI עצמם גבוהה גם ברפואה הציבורית כך שמבחינה זו אין יתרון לבדיקת MRI פרטית.

החיסרון של אם אר אי פרטי

את עלות בדיקות האם אר אי המבוצעות במכונים הממשלתיים מכסה קופת החולים שבה אתם חברים – באמצעות טופס 17. לעומת זאת MRI פרטי הוא שירות שניתן בתשלום מלא. בחלק מהמקרים ביטוח בריאות מממן את הבדיקה החיונית, אבל יש גם מצבים שבהם הנבדקים נדרשים לשלם מכיסם. בהקשר זה כדאי לדעת שמחירה של בדיקת MRI ללא פענוח הוא החל מ-3,200 ש”ח, ואילו עבור בדיקה כולל פענוח התשלום הוא כ-5,000 ש”ח ומעלה. כשהבדיקה מתבצעת בעזרת חומר ניגוד – חומר שהופך את הממצאים לברורים יותר כך שהסיכוי לפספוס בפענוח פוחת – המחיר עולה בכ-500 ש”ח. כמו כן תיתכן תוספת מחיר אם הבדיקה כוללת מספר אזורים שונים בגוף.

האם כדאי לעבור בדיקת MRI באופן פרטי?

שאלת הכדאיות של בדיקת אם אר אי פרטית היא שאלה שאין לה תשובה חד-משמעית. כדי לענות עליה בכל מקרה בפני עצמו רצוי קודם לדעת מהו זמן ההמתנה אם מחכים לתור פנוי ברפואה הציבורית, מהי מידת הדחיפות הרפואית של הבדיקה (כלומר עד כמה המצב עלול להידרדר אם לא יינתן טיפול מתאים בקרוב) וגם מהי רמת הלחץ הנפשי. במקרים רבים אדם שעומד בפני בדיקה רפואית משמעותית חווה מתח רב – וכל עוד לא מתקבלות תוצאות, ורמת אי הוודאות עדיין גבוהה, גם הסטרס ממשיך להיות נוכח במידה ניכרת. כשזה המצב, למעבר הבדיקה באופן פרטי יש כמובן יתרון מובהק.

פענוח אם אר אי פרטי

מידע רלוונטי נוסף לגבי אם אר אי פרטי הוא שניתן לקבל “רק” את הפענוח באופן פרטי ואת הבדיקה עצמה לעבור באחד המכונים של בתי החולים. היתרון המשמעותי של פענוח פרטי הוא רמת הדיוק הגבוהה של התוצאות, ובפרט כשבוחרים נכון בנוירורדיולוג ותיק ובקיא. מאחר ששיעור השגיאות בפענוח תוצאות דימות מגיע ל-10% (ולפי מחקרים מסוימים, גם ל-20%), זהו יתרון קריטי שמבטיח מיצוי מלא של יתרונות ה-MRI – וטיפול אופטימלי על סמך תמונת מצב מדויקת.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)