בדיקת MRI ראש: כמה זמן אורכת הבדיקה ומה היא כוללת?

 

בדיקת MRI ראש מתבצעת במצבים רפואיים מורכבים, או כשישנו חשד לפגיעה חמורה במוח. באופן טבעי לקראת בדיקה זו התחושות כוללות לא מעט מתח ולחץ. כמו כן ישנו רצון לדעת כמה שיותר פרטים טכניים לגבי הבדיקה, על-מנת להפחית את רמת אי הוודאות, ובין השאר עולה השאלה כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש. כאן בעמוד תמצאו תשובה מפורטת על כך, וכן תשובות לשאלות נפוצות אחרות.

מהו משך הבדיקה עצמה?

בדיקת MRI ראש אורכת כ-45 דקות. בחלק מהמקרים מעט פחות – כחצי שעה; ויש גם מקרים שבהם הבדיקה נמשכת זמן רב יותר – עד כשעה. ההבדלים נובעים מכך שכל MRI ראש (או בשמה האחר של הבדיקה, MRI מוח) עשויה לבחון אזור אחר במוח ולחפש סימנים המעידים או שוללים קיומה של מחלות ופגיעות שונות. פרמטר נוסף שעשוי להאריך במידה מסוימת את זמן הבדיקה הוא תזוזות: המכשיר רגיש מאוד לכל תזוזה, ולכן אם לא תשכבו ללא תנועה ולא תימנעו מהזזת הראש ייתכן צורך לחזור על מקטעים בבדיקה. בכל מקרה יש להיערך לשהות של עד 45-60 דקות בתוך המכשיר הגדול שמהווה למעשה שדה מגנטי עוצמתי.

מהו זמן ההיערכות ל-MRI ראש?

למשך הבדיקה עצמה יש להוסיף את ההיערכות לקראתה במכון ה-MRI. במקרים שבהם הבדיקה כוללת שימוש בחומר ניגוד, תתבקשו להגיע למכון כשעתיים לפני מועד הכניסה למכשיר ה-MRI. חומר הניגוד המקובל הוא גדוליניום, ולרוב הוא ניתן באמצעות זריקה. חומר זה צובע כלי דם במוח ומאפשר לזהות בקלות רבה יותר דימומים, מפרצות וחסימות. אם לא נדרש חומר ניגוד, תוכלו להגיע למכון גם כ-20 דקות לפני הבדיקה, לצורך רישום והתארגנות. במועד קביעת התור תקבלו הנחיות מפורטות לגבי שעת ההגעה המתאימה.

האם נדרשת התאוששות לאחר בדיקת MRI מוח?

מרכיב נוסף במשך השהות במכון ה-MRI עשוי להיות זמן ההתאוששות לאחר הבדיקה. ברוב רובם של המקרים אין צורך בהתאוששות או השגחה, והחזרה לשגרה הינה מידית. יחד עם זאת, עבור נבדקים ונבדקות שהמחשבה על שהות בתוך מכשיר סגור במשך כ-45 דקות מלחיצה אותם, המצב מעט שונה. במקרים אלה, ייעשה שימוש באמצעי טשטוש או אפילו בהרדמה מלאה – ולכן תידרש המתנה עד להתאוששות וחזרה להכרה מלאה. בדרך כלל מדובר על כ-30 דקות עד שעתיים.

כמה זמן מחכים עד לקבלת התוצאות?

פרק הזמן המשמעותי יותר הוא ההמתנה עד שמתקבלות התוצאות. למרבה הצער גם בבדיקה רגישה כמו MRI ראש, העומס הרב המוטל על מערכת הבריאות הציבורית, וכתוצאה מכך גם על מכוני ה-MRI הפרטיים שמציעים את הבדיקה, גורם לתורים ארוכים מאוד – גם לבדיקה וגם לפענוח. למעשה פרק הזמן שבין היציאה ממכשיר ה-MRI לקבלת הממצאים עלול להגיע גם לשבועיים. בעיה נוספת שמייצר העומס היא שכיחות גבוהה מדי של שגיאות. על-פי הערכות שונות ב-10% עד 20% מבדיקות הדימות המתקדמות מתרחשת טעות במהלך הפענוח, וההשלכות של טעות מסוג זה ברורות. פנייה לשירות פענוח פרטי של בדיקת MRI ראש, שירות שניתן ע”י נוירורדיולוג בעל ניסיון רב ובהתאם בקיאות מעמיקה, מקצר את פרק הזמן עד לקבלת התשובות – ל-24 שעות בלבד. כמו כן מובטח פענוח מדויק לחלוטין.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)