כמה עולה בדיקת CT פרטית?

בדיקת CT היא אחת הבדיקות הנפוצות ביותר בישראל ובעולם. במקרים מסוימים, כשרופא קופת החולים לא מפנה ל-CT, או אין אפשרות להמתין שבועות לבדיקה, מומלץ לבצע CT פרטי. העלות הנמוכה של הבדיקה (ביחס ל-MRI), יחד עם דיוק וזמן ביצוע קצר, הופכים את בדיקת ה-CT הפרטית למבוקשת מאוד. כאשר מדברים על CT פרטי למעשה מדברים על שתי אפשרויות: בדיקת CT פרטית ופענוח CTפרטי.

מהי בדיקת CT?

בדיקת CT (טומוגרפיה ממוחשבת) היא טכניקת הדמיה רפואית לא פולשנית המשתמשת בקרני רנטגן וטכנולוגיית מחשב מתקדמת ליצירת תמונות מפורטות של פנים הגוף. מכשיר ה-CT מייצר תמונות חתך, המאפשר לרופאים לבחון מבנים שונים, כגון איברים, רקמות, עצמות וכלי דם, בבהירות יוצאת דופן. סריקות CT חשובות לאין שיעור באבחון מצבים כמו גידולים, שברים, פציעות פנימיות וחריגות אחרות.

כמה זה עולה: בדיקת CT פרטית

ישנן שתי סיבות עיקריות לביצוע בדיקת CT פרטית. הראשונה היא שרופא קופת החולים לא סיפק לכם הפנייה לבדיקת CT ולכן קופת החולים לא תשתתף בבדיקה. השנייה היא שהמצב הרפואי שלכם לא מאפשר המתנה של שבועות עד לבדיקה הציבורית. בדיקת CT פרטית ניתן לקבל תוך 24-48 שעות.

בישראל, העלות של בדיקת CT פרטית יכולה להשתנות משמעותית על סמך מספר גורמים. המחיר בממוצע נע בין כ-1200 ל-3000 שקלים לסריקה. עם זאת, העלות הסופית עשויה להיות תלויה במרפאה או בבית החולים הספציפיים, בסוג בדיקת ה-CT הדרושה והאם נעשה שימוש בצבע ניגוד. לדוגמא, לפי מחירות משרד הבריאות: CT ארתרוגרפיה עולה 1,517 ש״ח, CT  בהרדמה כללית 2,455 ש״ח, ו-CTA בית החזה 3,735 ש״ח.

חשוב לדעת שישנם ביטוחים רפואיים פרטיים שיכולים לכסות את הוצאות הבדיקה. התייעצו עם סוכן הביטוח שלכם, בדקו אם יש לכם ביטוח רלוונטי והפעילו אותו במידת הצורך.

מה הגורמים שקובעים כמה עולה בדיקת CT?

מספר אלמנטים תורמים להוצאות בדיקת CT פרטית. ראשית, המכונות המשמשות בהדמיית CT הן מתקדמות ביותר ודורשות עלויות השקעה ראשוניות ותחזוקה משמעותיות. בנוסף, רדיולוגים מיומנים וטכנאים מיומנים חיוניים לביצוע הסריקה ולפענוח התוצאות במדויק. אנשי מקצוע אלו עוברים הכשרה קפדנית ומביאים מומחיות שמוסיפה לעלות הכוללת.

יתרה מכך, שימוש בחומרי ניגוד, המשפרים את הנראות של מבני גוף מסוימים במהלך הסריקה, עלול לייקר את המחיר. חומרי ניגוד אלו הם הוצאה נוספת ועשויים להידרש למטרות אבחון ספציפיות.

פענוח CT פרטי: כמה זה עולה?

האפשרות השנייה שנכללת תחת הכותרת של CT  פרטי היא פענוח פרטי. לאחר בדיקת ה-CT תוצאות הבדיקה עוברות לרדיולוגים מומחים שמפענחים את התוצאות וקובעים מה המצב הרפואי שזוהה בבדיקה. בבדיקת CT ציבורית ישנם שני חסרונות. הראשון, בשל העומס הכבד על הרדיולוגים בשירות הציבורי את פענוח הבדיקה תקבלו רק לאחר כשבועיים. השני, והיותר קריטי, אף על פי שהרדיולוגים בשירות הציבורי מקצועיים ומוכשרים, העומס עליהם והזמן הקצר מובילים לטעויות. מחקרים רבים מעידים שישנן לא מעט טעויות בפענוח של בדיקות כמו CTאו MRI.

פענוח פרטי הוא העברת תוצאות הבדיקה לנוירורדיולוג בכיר שמבצע את הפענוח באופן פרטי. פענוח פרטי מצד אחד מבטיח שהנוירורדליוג משקיע את כל תשומת הלב והזמן הנדרשים לפענוח מדויק, ומצד שני מספק לכם את תוצאות הפענוח תוך 24 שעות. עלות פענוח CT פרטי הוא 1,500 ש״ח.

CT פרטי על ידי פרופ' חן הופמן

במידה והחלטתם שאתם מבצעים בדיקת CT פרטית, עליכם לבחור את הרופא המומחה שיפענח אותה. פרופ’ חן הופמן הוא מנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית, אחראי הדמיית מוח בילדים ובעוברים במחלקת הדימות, במרכז רפואי שיבא תל השומר. המוניטין של פרופ’ חן הופמן הולך לפניו, ומעיד על שירותי הדמיה איכותיים יחד עם מומחיות וגישה ממוקדת מטופל. ביצוע בדיקה בשלב מוקדם ופענוח מדויק יכולים לשפר את איכות החיים, למנוע החמרה של מצב רפואי ואף להציל חיים.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)