mri מחיר

מאז שפותח מכשיר הדימות בתהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging, ובראשי התיבות המוכרים mri), סייעה הבדיקה לאינספור בני אדם בכל רחבי העולם להתמודד עם מצבים רפואיים מורכבים. באופן טבעי כשיש צורך באבחון מדויק עולה גם שאלת העלות – בעמוד זה תמצאו מידע על הגורמים שמשפיעים על מחיר mri, על הגורמים שמממנים אותה ועל עלות הפענוח שגם לו כמובן חלק חשוב בדרך לטיפול אופטימלי.

כמה עולה בדיקת mri?

באופן כללי כשמבררים לגבי mri מחיר הבדיקה לפי המחירונים של משרד הבריאות הוא ברוב המקרים בטווח שבין 1,800 ל-10,000ש”ח – בהתאם לסוג הספציפי של הדימות הנדרש כדי להגיע לאבחון הרצוי.

עוד כדאי לדעת שבחלק מהמקרים ה-mri מתבצע תחת הרדמה מלאה. הסיבה העיקרית לכך היא קלסטרופוביה – מאחר שהבדיקה נערכת בתוך חלל סגור, צר יחסית וגם רועש למדי, אנשים עם חרדה ממקומות סגורים עלולים להתקשות לעבור אותה בלי אמצעי הרגעה וטשטוש, ובמקרים הקשים אין ברירה אלא לבצע את הבדיקה בהרדמה מלאה. גם ילדים קטנים עוברים mri תחת הרדמה, וזאת בגלל שהמכשיר רגיש מאוד לכל תזוזה, כולל תנועות קלות, ובגיל צעיר אין את היכולת לשכב ללא תנועה במשך 20-50 דקות. בכל מקרה שבו נדרשת הרדמה, עלות ה-mri עשויה להיות גבוהה יותר.

עוד מצב שבו המחיר של הבדיקה משתנה הוא כשרוצים לעבור אותה בלי המתנה לתור פנוי. זו סוגיה רגישה: בישראל יש מעט מדי מכשירי mri ביחס למספר הזקוקים לבדיקה (שנגזר כמובן מגודל האוכלוסייה ומהציפיות שיש לנו ממערכת הרפואה הציבורית במדינה מפותחת). כתוצאה מכך ההמתנה לבדיקה עלולה להימשך שבועות ואפילו חודשים. מדי פעם מתפרסמות בתקשורת כתבות על mri ללא תור תמורת סכומים של מאות שקלים ואפילו 2,000-3,000 ש”ח – בין אם דרך מאכרים ובין אם הצעות של המכונים ובתי החולים עצמם.

מעקב אחרי מי מממן את הבדיקה?

בחלק מהמקרים מבחינת האנשים שעוברים mri מחיר הבדיקה הוא לא באמת משמעותי שכן קופת החולים היא זו שמממנת את העלות (אם כי היא לא תשלם על הקדמת תור).

אם הרופא המטפל לא מפנה אתכם לדימות, או שהוא מפנה אתכם לבדיקה אחרת – ובפרט CT, בדיקה שעלותה נמוכה יותר ולכן בלא מעט מצבים קופות החולים מעדיפות אותה – תוכלו לעבור בכל זאת בדיקת mri, ולממן אותה מכיסכם.

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי שמכסה גם בדיקות רפואיות, כדאי לבדוק עם סוכן הביטוח שלכם האם ה-mri שתעברו עומד בתנאי הפוליסה כך שחברת הביטוח היא זו שתממן את הבדיקה.

מכון MRI

מה חשוב לדעת לגבי פענוח mri?

מכשירי ה-mri הם מהמשוכללים ביותר שיש ולמעשה הם נחשבים לחוד החנית בתחום הרפואה. יחד עם זאת על-מנת להבטיח אבחון מדויק לחלוטין נדרש גם פענוח מושלם – וכאן נכנסת לתמונה עוד מצוקה משמעותית של הרפואה הציבורית בארץ: מחסור חמור ברדיולוגים.

הרדיולוגים הם אנשי המקצוע שמפענחים תוצאות בדיקות mri, סי.טי. ועוד. המחסור המשמעותי גורם לכך שעל אנשי המקצוע בכל מכוני הדימות מוטל עומס רב שמייצר מגבלת זמן משמעותית לכל פענוח. התוצאה: שיעור גבוה של טעויות (להערכת מומחים בתחום בין 10 ל-20%!)

על-מנת למזער את הסיכון לטעות, ניתן לפנות לשירות פענוח פרטי. במקרים אלה מי שבוחן את ממצאי ה-mri הוא נוירו-רדיולוג מנוסה מאוד שכמובן מקדיש לכל פרט ופרט את מלוא תשומת הלב הנדרשת. גם הניסיון תורם לכך שהאבחון יהיה ללא רבב. אחרי mri מחיר הפענוח הפרטי נקבע בהתאם לסוג הבדיקה ולמטרת האבחון.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)