התמודדות עם נכות לאחר אירועים טראומטיים לעמוד השדרה

התמודדות עם נכות לאחר אירוע טראומתי לעמוד השדרה יכולה להיות ממש מאתגרת לחולה ולבני משפחתו הקרובה. ברוב המקרים טראומה לעמוד השדרה מתרחשת באופן לא צפוי, ומשנה את שגרת החיים מן הקצה אל הקצה. תהליך ההסתגלות עשוי להיות מאתגר ולא פעם הוא יהיה גם תלוי באופן ההתמודדות לשינוי, החל בהבנת המצב החדש ועד התארגנות עם כל הציוד המתאים.

ההיבטים השונים של התמודדות עם נכות

התמודדות עם נכות תלויה במשתנים שונים ומגוונים אחד מהם הוא חומרת הפציעה, אופי הנכות והאבחנה הרפואית. משתנים אחרים שמשפיעים הם מצבה הכלכלי של המשפחה, מקום המגורים, היכולת לתמוך בחולה ועוד. תהליך ההתמודדות והשיקום מאוד מורכב ומשתנה בין משפחה למשפחה, כאשר אחת המטרות של רוב המשפחות היא להקל עד כמה שניתן על החולה בהתמודדות עם פעולות יומיומיות. כדי לעשות זאת בהצלחה ולספק את כל התנאים הנדרשים, לא פעם יהיה צורך לעצב את הבית מחדש עם ציוד, אביזרים וריהוט שיסייעו לטיפול הביתי.

חדר השינה

כדי לסייע לאנשים האהובים עליכם להתמודד טוב יותר עם נכות כתוצאה מטראומה לעמוד השדרה, מומלץ להתחיל בעיצוב חדר השינה שלהם מחדש. הציוד הנחוץ משתנה בהתאם לאבחנה הרפואית, אך באופן כללי מומלץ להיערך עם מיטה סיעודית נוחה, מעקה בטיחות למיטה מתכווננת או רגילה, מזרן למניעת פצעי לחץ, מנוף תקרה ועזרים לקימה מן המיטה. לא תמיד יהיה צורך בכל המוצרים והציוד, אולם חשוב שיהיה מושג כללי, כאשר הבחירה תתבצע בהתאם לאופי הנכות וההמלצה הרפואית.

עמוד שדרה

חדר האמבטיה והשירותים

גם את חדר האמבטיה והשירותים יהיה עליכם להכין כדי להקל על החולה גם בעת הרחצה ובזמן ההתפנות. ערכו לעצמכם רשימה של המוצרים שוודאי תזדקקו להם כמו למשל כסא רחצה עם או ללא גלגלים, ידית אחיזה, כסא שירותים והגבהה לאסלה. כמו כן מומלץ לקנות מבעוד מועד גם מוצרי ספיגה כמו למשל חיתולים, סדינית, מכנסונים סופגים ומגן מזרן.

אמצעי שינוע והרמה

התמודדות עם נכות תמיד מאתגרת, כאשר האתגר המרכזי שניצב בפני החולים הוא הניידות המוגבלת. לא פעם יהיה צורך באמצעי סיוע והעברה, כמו גם במוצרים אשר יכולים להשפיע על מידת הניידות. כאן נכנסים לתמונה מנופי הרמה מסוגים סוגים, כסאות גלגלים, קרשי העברה, אביזרים להקמה והרמה, מתקן להרמת כסא הגלגלים לרכב, הליכונים, מעלונים, קולנועית וכיוצא בכך.

מומלץ בחום: להכין רשימה של ציוד

הכנת רשימה של הציוד הנחוץ מבעוד מועד תעזור לכם להתארגן בהתאם ולהעניק לאנשים האהובים עליכם את הטיפול הביתי המתאים. כמובן שאם אינכם יודעים מהו ציוד החובה ועל מה אפשר לוותר, כדאי להתייעץ עם מומחים בעלי ניסיון בתחום שיוכלו לכוון אתכם, ולעזור לאנשים היקרים שסובלים מנכות לזכות לכמה שיותר עצמאות ונחת רוח. מאפיינים שיקלו במידה רבה על ההתמודדות, כמו גם על ההסתגלות שלהם למצב החדש.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)