מכון MRI- הבדיקות המתקדמות ביותר

מכון MRI- הבדיקות המתקדמות ביותר

MRI – ובעברית דימות תהודה מגנטית – היא הבדיקה המדויקת ביותר והבטוחה ביותר העומדת לרשותנו. מכון MRI מאפשר לנו לעבור בדיקות MRI באזורים השונים בגוף, בהתאם לצורך ולמידע לו זקוק הרופא.
על פריצת הדרך והתועלת העצומה (והמצילת חיים במקרים מסוימים) שבבדיקות MRI, זכו ממציאי המכשיר, פיטר מנספילד ופול לוטרבר, בפרס נובל לרפואה בשנת 2003.

פענוח בדיקת MRI

MRI ראש

אחת הבדיקות הנפוצות ביותר בכל מכון MRI היא בדיקת MRI ראש.
בדיקה זו נערכת כשתפקוד המוח אינו תקין. הסיבות לכך יכולות להיות פגיעה בבלוטת יותר המוח, גידולים וגרורות, זיהומים או דלקות. גם מחלות כרוניות – ובפרט טרשת נפוצה – מאובחנות באמצעות בדיקת MRI ראש. 

בין כתליו של מכון MRI מתבצעת גם בדיקת MRI מיוחדת של כלי הדם במוח (בדיקה הנקראת גם MRA), והיא נועדה לאשר או לשלול מצבים של חסימות בכלי הדם במוח, דליפות או מפרצות. בדיקת MRI ראש מתבצעת במקרים מסוימים גם לעוברים בבטן אמם, וזאת כשיש חשש למומים מולדים.

MRI של עמוד השדרה

בדיקה נוספת הנערכת במכון MRI היא MRI של עמוד השדרה.

המטרה העיקרית של MRI של עמוד השדרה היא זיהוי (או שלילת קיומה) של פריצת דיסק, בעיה ממנה סובלים בני אדם רבים. MRI של עמוד השדרה מזהה גם פגיעות אחרות בחוט השדרה, גידולים, זיהומים ומומים מולדים.

חוות דעת שנייה בדיקות CT ו-MRI

MRI שד

בדיקת MRI שד משמשת לשתי מטרות עיקריות: אבחון מדויק ומוקדם ככל האפשר של סרטן השד, ומעקב אחרי מצב השד עבור נשים שלקו בסרטן נפוץ זה ועברו טיפולים (לשם הערכת הצלחת הטיפולים ובקרה על מנת למנוע חזרת המחלה).

במדינות רבות מתבצע MRI שד גם לנשים שהגנטיקה שלהן מציבה אותן בעמדות סיכון ללקות בסרטן השד. בישראל אושר לנשים הנשאיות לגן BRCA מעקב שנתי לשלול הופעה מוקדמת של סרטן שד.
בדיקות MRI נוספות הנערכות במכון MRI הן MRI של החזה והלב, וכן MRI של הבטן.

MRI לילדים

למכון MRI מגיעים גם לא מעט ילדים, שכן בדיקת MRI היא בדיקה בטוחה, בלתי פולשנית ולא מעורבת בה שום קרינה מייננת. קיימת הוראה של משרד הבריאות לא לבצע בדיקות CT לילדים במקרים בהם ה-MRI יכול לתת את האבחנה, או במקרים מסכני חיים כשה-MRI לא זמין. למרות זאת, יש צורך להקדיש לילדים תשומת לב מיוחדת, ואכן אנשי צוות מיומנים מסייעים לילדים לעבור את הבדיקה בקלות ועם כמה שפחות אי נוחות.

ילדים קטנים יחסית, עד גיל 5-6, שאינם מסוגלים לשכב 30-40 דקות ללא תזוזה (כפי שנדרש לשם בדיקת MRI) יעברו את הבדיקה בהרדמה. ילדים בוגרים יותר יעברו אותה כמו הגדולים, ובדרך כלל יתלווה אליהם אחד ההורים אל תוך החדר בו נמצא מכשיר ה- MRI, וכך הוא יוכל לשוחח איתם, לפוגג את החששות ובאופן כללי ליצור אווירה רגועה ונעימה במהלך הבדיקה.

בדיקת MRI פרטית

פענוח MRI

אחד מתפקידי המפתח במכון MRI הוא המפענח – רדיולוג מומחה המקבל את תוצאות הבדיקות השונות, ועל סמך התמונות מספק אבחנה מדויקת, כזו שמוצאת את הסיבות למצוקות (או שוללת את קיומן) ומסייעת לרופא לדעת מהו הטיפול האופטימאלי שיביא להבראת החולה.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)