בדיקת קולונוסקופיה וירטואלית

אז נכון שכל מי ששמע פעם על בדיקת קולונוסקופיה וכיצד היא מתבצעת לא יגלה התלהבות (בלשון המעטה) לרעיון של מעבר הבדיקה. אז עבור אותם החוששים חשוב לציין תחילה שמדובר בבדיקה אשר במקרים רבים בכוחה למנוע מהתפתחות של מחלות שונות ובראשן סרטן המעי הגס ובעצם כך גם להציל חיים. דבר נוסף שחשוב להבין, הוא שבדיקת קולונוסקופיה וירטואלית הינה בדיקה הנבדלת מבדיקת הקולונוסקופיה הרגילה במגוון פרמטרים ובין היתר – אורך הבדיקה, העובדה כי היא איננה כרוכה בטשטוש, בהליך הבדיקה מוחדרת רק צינורית קטנה ולא אנדוסקופ מה שאומר שמדובר בבדיקה שאינה מאיימת כפי שאולי ניתן לחשוב.
בדיקת MRI ראש

מה זה בדיקת קולונוסקופיה וירטואלית?

קולונוסקופיה וירטואלית הינה בדיקה אשר ייעודה לבצע הדמיה לחלק הפנימי של המעי הגס. מדובר בבדיקה חדשנית אשר מאשרת לאתר גידולים ופוליפים שונים במעי הגס בשלב מוקדם.
הבדיקה מתבצעת באמצעות מכשיר CT אשר מאפשר יצירת תמונה תלת ממדית של חלל המעי הגס. הליך הבדיקה מלווה על ידי רופא רדיולוג, אשר ברשותו הכלים והידע לזהות גידולים, פוליפים ומחלות נוספות במעי הגס.

פענוח בדיקת CT

כיצד מתבצעת הבדיקה?

  • לפני הבדיקה הנבדק יתבקש לצרוך חומרים משלשלים אשר ייעודם להכין את המעי לבדיקה, ישנן מספר הנחיות נוספות אשר יינתנו על ידי הרופא הבודק – קיימת חשיבות גבוהה לפעול על פי הנחיות אלו.
    הבדיקה עצמה הינה בדיקה קצרה יחסית – בשלב הראשון, מוחדרת צינורית קטנה דרך פי הטבעת אשר ייעודה להכין את המעי לבדיקת ה-CT באמצעות ניפוחו באמצעות אוויר או באמצעות גז אחר. בשלב הבא, מתבצעת סריקה של הבטן באמצעות מכשיר ה-CT. באמצעות המכשיר מתקבלת הדמיה ברורה ומדויקת של דופן המעי.
    חשוב לציין שבניגוד לבדיקת קולונוסקופיה רגילה, בהליך בדיקת קולונוסקופיה וירטואלית אין צורך בטשטוש הנבדק באמצעות תרופות שונות.

חשיבות הבדיקה

בכוחה של בדיקת קולונוסקופיה וירטואלית למנוע את מחלת סרטן המעי הגס אשר מהווה ממחלות הסרטן השכיחות ביותר בקרב נשים וגברים. באמצעות הבדיקה ניתן לגלות את המחלה כבר בשלביה ההתחלתיים ועל ידי הסרת הגידולים או הפוליפים למנוע את התפתחות המחלה ובמקרים רבים להציל חיים.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)