בדיקת mri באופן פרטי

במצבים רפואיים מורכבים נדרש באופן טבעי אבחון מדויק לחלוטין, בלי להשאיר מקום לשום טעות. הבדיקה שמהווה את הבסיס לאבחון שכזה היא MRI, וכדי להפיק את מלוא התועלת האפשרית מבדיקה זו חשוב מאוד לוודא שגם הפענוח יהיה האיכותי ביותר הקיים – ובמידת הצורך להיעזר בשירות של בדיקת MRI באופן פרטי. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי מהות השירות, באילו מקרים כדאי לפנות אליו ומהם יתרונותיו.

מכון MRI

1. מהי בדיקת MRI פרטית?

כשמדברים על בדיקת MRI באופן פרטי הכוונה היא למעשה לפענוח. הבדיקה עצמה מתבצעת כמו בכל מקרה, בבית חולים שהצטייד במכשיר המתקדם (ובהקשר זה כדאי לדעת שלמרבה הצער רק מעט בתי חולים ביחס לגודל האוכלוסייה בארץ אכן מצוידים במכשיר דימות בתהודה מגנטית) או במכון MRI.

ההבדל הוא בפענוח: בנוסף לפענוח שמתבצע בבית החולים או במכון ה-MRI, תוכלו לקבל פענוח מקצועי להפליא מנוירו-רדיולוג בכיר ובעל ניסיון רב, ועל בסיס הממצאים של אותו איש מקצוע מומחה להגיע לאבחון האופטימלי עבורכם.

2. באילו מקרים כדאי לפנות לאבחון MRI פרטי?

  • את האופציה הנ”ל של בדיקת MRI באופן פרטי כדאי לנצל בכל מצב שבו רוצים להיות בטוחים, בלי שום היסוס ובמלוא מאת האחוזים, שהאבחון נכון. אבחון מדויק לחלוטין הוא כמובן לא המטרה אלא רק האמצעי, כשמטרה היא בריאות תקינה – על בסיס הטיפול המתאים במידה ונדרש כזה.

    בהתאם אין התוויה רפואית חד משמעית לגבי הצורך בפענוח MRI באופן פרטי. רק האדם שעובר את ה-MRI יכול להחליט האם המצב שלו מצדיק פנייה לנוירו-רדיולוג בכיר כך שהוא עצמו יוכל לישון בשקט ולדעת בוודאות שלא נעשו טעויות בפענוח ובאבחון. באופן טבעי ככל שהמצב הרפואי מורכב יותר, וכשהאיבר שנבחן ע”י מכשיר הדימות רגיש יותר, כך גדל הסיכוי לטעות ועל כן הצורך בפענוח פרטי.

    בפרט מתאים השירות למקרים שבהם מבוצעת בדיקת MRI מוח (למשל בעקבות אירוע מוחי או עקב חשד למומים מולדים באיבר שהשפעתו על חיינו קריטית), MRI עמוד שדרה (עקב חשד לזיהום במרכיב חשוב זה של מערכת העצבים המרכזית) או MRI של אחד האיברים הפנימיים בבטן.

בדיקת mri באופן פרטי

3. היתרונות של בדיקת MRI באופן פרטי

  • בדיקת MRI באופן פרטי מתאפיינת בשני יתרונות משמעותיים:

    1. תשובות מהירות – העומס במכוני ה-MRI ובבתי החולים רב (עקב מיעוט המכשירים בארץ ביחס למספר התושבים ולצורך בבדיקות הדימות המתקדמות). אחת ההשלכות של העומס הרב הוא שלעתים התוצאות מתקבלות רק לאחר פרק זמן משמעותי של עד שבועיים. ההמתנה הממושכת גורמת לעיכוב בתחילת הטיפול, אם נדרש כזה, ובנוסף מייצרת מתח רב עקב חוסר הוודאות. פענוח MRI באופן פרטי מספק תוצאות תוך 24 שעות וחוסך כמובן את המתח.
    2. מינימום סיכון לטעות באבחון – העומס הרב בבתי החולים ובמכונים מוביל למרבה הצער לא רק לעיכוב במתן התשובות אלא גם לטעויות. מחקרים שונים גילו אחוז שגיאות גבוה למדי, ומאחר ש-MRI היא בדיקה שנערכת במצבים רפואיים רגישים, כל טעות כזו עלולה לגרום לנזק חמור במיוחד. טעות מסוג אחד היא אבחון מחלה שכלל לא קיימת, וכתוצאה מכך מעבר טיפולים קשים שכרוכים בתופעות לוואי לא פשוטות. טעות מסוג שני היא פספוס של מחלה או פגיעה, ועל כן האדם לא זוכה לטיפול הנחוץ. במקרים אלה המצב עלול להחמיר והטעות תתגלה רק לאחר שכבר ייגרם נזק בלתי הפיך.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)